تحقیق [اختلال در خواندن] ناتواني هاي ادراكي

دسته بندي : علوم انسانی » علوم تربیتی
[اختلال در خواندن]
ناتواني هاي ادراكي
تهيه و تدوين: زهرا خاتون فائقي
مركز آموزش و توانبخشي مشكلات ويژه يادگيري سبزوار
**************************
ناتواني هاي ادراكي
تعريف
ناتواني هاي ادراكي شامل نقايص موجود در هماهنگي بينايي- حركتي، انحرافات بينايي، شنوايي و لامسه، ارتباطات فضايي و ساير متعلقات ادراكي مي باشد.
با وجودي كه رشته علمي ادراك سالهاي متمادي مطالعه شده است، مسئله اختلالات ادراكي در كودكان هنوز هم به خوبي شناخته و فهميده نشده است زيرا با زمينه هايي مثل حافظه، توجه، تفكر و زبان روابط و مرزهاي همپوش دارد. در اين مقاله ما تلاش خواهيم كرد به طرح و توصيف بعضي از عمومي ترين اختلالات ادراك بپردازيم.
نظريه هاي ادراكي- حركتي
بيشترين تأكيد در زمينه ي ناتواني هاي يادگيري روي فعاليت هاي ادراكي- حركتي بوده است. ادراك به عمليات روانشناختي براي كشف معني يك احساس اطلاق مي شود. ادراك، حركات شنوايي، بينايي لامسه را سازماندهي، داراي ساختار و تعبير و تفسير مي كند- كودكاني كه ناتواني ادراكي دارند معمولاً براي تعبير و تفسير و پيداكردن معني محرك هاي محيطشان دچار مشكل مي شوند (1980 Schiff).
دسته بندی: علوم انسانی » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 6978 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش - دارای منبع

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:46 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252